Wednesday 28 August 2013

Doğum Sonrası Spor

Hamilelikte sonlara yaklaştıkça anne adaylarını 'ben nasıl vereceğim bu kiloları' düşüncesi sarmaya başlıyor. Benim gibi iki hamileliğiniz de 42 hafta sürdüyse 40 haftayı geçince can sıkıntısından veriyorsunuz kendinizi yemeye:) Hani hamileliğin son zamanlarında mideniz büyüyen karnınızın üzerinde sıkışır az yemeye başlarsınız derler ya,hiç başıma gelmedi:) Birinci hamileliğim süresince hamile pilatesi yapmıştım,fazla ağırlaşmadan da yüzüyordum biraz. Sonlara yaklaşınca havuzdan çıkınca,bacaklarımın beni taşımayacağını düşündüğümde yüzmeyi bıraktım.

Doğumdan hemen sonra önerilen Kegel egzersizleri pelvik bölgede kan akışını hızlandırdığından özellikle normal doğum yapanlarda,kesi veya yırtılma durumlarının iyileşmesine destek oluyor.

Doğumdan sonraki 6 haftalık süreçte egzersiz önerilmiyor ama bebeğinizle açık havada yürüyüş hem size hem ona iyi gelir. Bir de karın meselemiz var tabiki... Eskiden popüler olan şimdilerde de tekrar ortaya çıkan doğum korselerinin karnın toparlanmasına yardımcı olduğu söyleniyor.Agent Provocateur de Gwyneth Paltrow için bir doğum sonrası korsesi yapınca satışlar patlamış haliyle. Karnın toparlanmasını bilmem ama doğumdan sonra bir tane sağlam kas kalmayan,düşecekmiş gibi hissettiğiniz karnınızı tutmak isteme hissinizi ortadan kaldırdığı kesin! 



Doğumdan sonraki 6. haftanızda karın kaslarınızın arasındaki boşluğu kendiniz kontrol edebilirsiniz. Diastasis Recti denilen bu boşluğu yere sırtüstü uzanıp sanki mekik çekecekmiş gibi başınızı yerden kaldırıp parmaklarınızı da de göbek deliğinizin hemen altına koyarsanız  bulursunuz. Bu boşluğun kapanması ve ütü tahtası olmasa da ona yakın bir karına kavuşmak için Transverse Abdominis(TVA) denilen ve belimizi bir korse gibi saran,en derindeki kas grubumuzu çalıştırmamız gerekiyor. Bu egzersizi yaparken bir taşla iki kuş vurarak, istemeden olsa bile Kegel egzersizi de yapmış oluyoruz.Egzersizi oturarak veya elleriniz ve dizleriniz yerdeyken yapabilirsiniz. Derin nefes alıyoruz,verirken göbek deliğimizi sırtımıza doğru çekiyoruz ve başlıyoruz zaten içeri çekilmiş karnımızı daha da içeri çekip bırakmaya.Günlük 100'lük setler halinde 5 set yaparak başlanıyor.Bu egzersizleri yaparken dikkat edilmesi gerekenler de yatağa yatarken,kalkarken,otururken,bebeğinizi taşırken,bebek arabası iterken,hapşırırken,öksürürken yani karnınıza yük bindirecek bütün hareketlerde aynı pilatesdeki gibi derin bir nefes alıp,nefesinizi verirken karnınızı içeri çekmek. Bu süreçte bebeğinizi emziriyorsanız günlük ortalama 500 kalori harcamış oluyorsunuz. Kalori sayımına -500 den başlamazsanız kilo vereceğiniz de kesin:) Şaka bir yana emzirirken maalesef insanın mutfakta ne varsa yiyesi geliyor.

Doğum kilolarından kurtulmaya  koşu,yüzme,hızlı yürüyüş,kardio pilates ve spinning gibi egzersizler de etkili oluyor.İlk bebeğim doğduktan sonra pilatese tekrar başladım.Sonrasında tam koşmaya da merak salmışken ikinci bebeğime hamile olduğumu öğrendim,uzun süredir koşmadığım için doktor önermedi. Uzun süredir koşan arkadaşlarımdan biri ilk hamileliğinde 8.'ci aya kadar düzenli koştu. İkinci bebeğim 3 aylıkken tekrar koşmaya başladım. Bu yaz tatil,tembellik,sıcak derken artık bahanem kalmadığından bu  haftasonu koşmaya başlıyorum...


No comments:

Post a Comment