Friday 26 April 2013

ÇOCUK DOĞUM GÜNÜ PASTALARI


Çocuklarımın doğum günleri yaklaşırken sanırım onlardan daha heyecanlı oluyorum,özellikle pasta konusunda. Büyük kızımın ilk doğum gününden sonra hep pastaları evde kendim yaptım.Üstteki küçük kızımın 1. doğum günü pastası. Pastaları yapması çok keyifli ve sonrasında kızlarımın yüzündeki mutluluk ifadesini görmek daha da keyifli:) Genelde yapmak istediğim figürlere ait videolar izliyorum,son ana kalmadan şeker hamuru alışverişimi tamamlıyorum ve sonra başlıyorum çalışmaya...Üstteki pastadaki çiçekleri üç değişik kalıpla kestim,eğer kalıbınız yoksa çiçekleri herhangi bir kağıda çizip şeker hamurunun üzerine koyup keskin bir bıçakla çevresinden kesebilirsiniz. Ayıcığın gövdesini yaptıktan sonra gövdeye bir kürdan saplayıp kafayı da üstüne yerleştiriyorsunuz.Figürleri pastanın üzerine yerleştirirken minik bir fırçayla biraz su kullanıyorum.Ayrıca bunun için yenebilen yapıştırıcılar da var almak isterseniz.Pastalar için kakaolu pandispanya yapıp arasını çikolatalı pasta kreması ile dolduruyorum.Pastanın üstünü şeker hamuruyla kaplarken dikkat etmeniz gereken şeylerden bir tanesi oklavayla açarken eşit kalınlıkta olması ve şeker hamurunu koyacağınız tezgahı margarin veya tereyağı ile iyice yağlamaktır böylece şeker hamurunu yerinden kaldırmanız kolay olacaktır.Şeker hamurunu pastanın üzerine çektiğinizde uçlarından hafifçe çekip ellerinizi etrafında hızlıca dolaştırın böylece pastanın kenarlarında pürüzsüz bir görüntü elde edersiniz.


Penguenli pastayı büyük kızımın 3. doğum günü için yapmıştım. Pastanın tek kötü yanı çoçukların penguenler için kavga etmesiydi... Bu sorunu da onlara söz verdiğim gibi birkaç ekstra penguen yaparak çözdük.





Büyük kızımın 4. doğum gününün teması 'Külkedisi' idi. Külkedisi yapımını profesyonel pastacılara bırakıp biz bu beğendiğimiz 'Külkedisi ve Prens' figürünü aldık ve pastamızın üzerine yerleştirdik.Şeker hamuru için de bebek mavisini seçtim. Üzerini yine kalıpla kestiğim pembe çiçekler ve yenilebilen minik gümüş toplarla süsledim. Ekim'de küçük kızımın 2. doğum günü var, ben şimdiden düşünmeye başladım bile:))

No comments:

Post a Comment